Στον όμιλό μας διεξάγεται εδώ και χρόνια πρόγραμμα φυσικής κατάστασης για τους νεαρούς αθλητές μας. Το πρόγραμμα αυτό είναι επικεντρωμένο στις παραμέτρους που αφορούν το άθλημα της αντισφαίρισης και είναι σχεδιασμένο με ιδιαίτερη προσοχή και σεβασμό στην ανάπτυξή τους. Γίνεται επίσης διαχωρισμός και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις παραμέτρους της φυσικής κατάστασης που πρέπει να αναπτυχθούν ανάλογα με την ηλικία των αθλητών.


Οι παράμετροι της φυσικής κατάστασης που αναπτύσσονται είναι:


1. Αερόβια ικανότητα (Καρδιοαναπνευστική αντοχή) Είναι η ικανότητα του σώματος να διατηρεί για μεγάλο χρονικό διάστημα μία φυσική δραστηριότητα.


2. Αναερόβια ικανότητα Είναι η ικανότητα εκτέλεσης κινήσεων ή ασκήσεων μικρής διάρκειας με πολύ υψηλή ένταση.


3. Νευρομυϊκή συναρμογή (συντονισμός) Είναι η ικανότητα που έχουν οι μυϊκές ομάδες να λειτουργούν με αρμονία μεταξύ τους, ώστε να παράγουν υπό διαφορετικές συνθήκες κινήσεις άρτια εκτελεσμένες.


4. Ευκινησία Είναι η ικανότητα του αθλητή να αλλάζει κατευθύνσεις και να εκτελεί ασκήσεις εύκολα και γρήγορα χωρίς να χάνει την ισορροπία του. Για να χαρακτηρίζεται κάποιος ότι έχει ευκινησία απαιτείται: δύναμη, ελαστικότητα, ταχύτητα, μικρός χρόνος αντίδρασης, ισορροπία, γενική και ειδική αντοχή και νευρομυϊκή συναρμογή.


5. Δύναμη · Γενική μυϊκή ενδυνάμωση · Μυϊκή αντοχή · Ταχυδύναμη (εκρηκτική δύναμη)


6. Ταχύτητες · Επιτάχυνση · Αντοχή στην ταχύτητα · Ταχύτητα αντίδρασης · Ταχύτητα εκτέλεσης των κινήσεων


7. Ελαστικότητα Στην αρχή κάθε προπονητικής περιόδου γίνεται εργομετρικός έλεγχος για να εκτιμηθεί επιστημονικά και με ακρίβεια η φυσική κατάσταση των αθλητών μας.Με αυτή την διαδικασία συλλέγουμε πολύτιμες πληροφορίες που μας βοηθούν πολυπλεύρως στον σχεδιασμό των προγραμμάτων της Φ-Κ.Η καλή φυσική κατάσταση, εκτός του ότι είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την άρτια προπόνηση στην τεχνική του αθλήματος και τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου στις αγωνιστικές διαδικασίες, είναι επίσης το καλύτερο μέσο πρόληψης για όλες τις αθλητικές κακώσεις.

Traduction